Why We Fight
των Alain Platel & Mirjam Devriendt, Γερμανία, 2021, 98'
Η βία είναι ψυχική και σωματική. Και ποιος καλύτερος από έναν χορευτή για να αποκαλύψει πώς συνεργάζονται μυαλό και σώμα; Η ταινία δείχνει πώς η βία ξεσπά ως σωματική αντίδραση, όταν δεν έχουμε λόγια και τρόπους να εκφράσουμε τη δυσαρέσκειά μας.
Οι Bérengère, Samir και Russell, τρεις χορευτές της παράστασης Nicht Schlafen του Platel, χορεύουν μια σωματικά βίαιη χορογραφία εδώ και σχεδόν δύο χρόνια.
Η Bérengère μόλις έγινε μητέρα. Ο Samir μεγάλωσε σε μια ρατσιστική Γαλλία. Ο Russell είδε τον θάνατο με τα μάτια του κατά τη διάρκεια των φοιτητικών διαδηλώσεων στο Κονγκό το 2015. Μέσα από τις ερωτήσεις και τις ιδέες τους, η ταινία μας φέρνει αντιμέτωπους με τη βία στον κόσμο, αλλά και μέσα μας. Σε κάποια σημεία αναζητούν φωνές με διαφορετική πειθαρχία και ειδημοσύνη. Ο ιστορικός Φιλίπ Μπλομ εξηγεί πώς οι γρήγορες αλλαγές στην κοινωνία (σχέσεις ανδρών-γυναικών, πολιτικές, κοινωνικοοικονομικές, ακαδημαϊκές σχέσεις κ.λπ.) οδηγούν στον φόβο. Ο Koert Debeuf, ειδικός σε ζητήματα της Μέσης Ανατολής, υποστηρίζει ότι η βία εμφανίζεται πάντα για να υπερασπιστεί αυτούς που θεωρούμε ότι είναι οικογένειά μας, ειδικά σε περιόδους προστατευτισμού. Παρ’ όλα αυτά, η τέχνη και η επιστήμη πάντα προόδευαν μέσα από την αντιπαράθεση 2 πολιτισμών. Η Μπερλίντε ντε Μπρούκερε, μια διεθνούς φήμης βελγίδα γλύπτρια, δημιουργεί τέχνη που ψηλαφίζει ταυτόχρονα τόσο την υπέρμετρη βία, όσο και τη σιωπή. Μαζί με την Μπερλίντε ερευνούμε τη βία από έναν προσωπικό, διαισθητικό εσωτερικό κόσμο. Και ο Tinneke Beeckman, φιλόσοφος, εξηγεί πώς η βία είναι απαραίτητο μέρος της δημοκρατίας.